Content anchor

Don’t Panic! We’re From Poland na targach Womex w Hiszpanii

Kiedy: 
22paź'14
26paź'14

Don't Panic! We're from Poland

Artyści, promotorzy i menadżerowie związani z muzyką etno i folk zaprezentują się na największych targach muzycznych w Europie, które w tym roku odbywają się w Santiago de Compostela.

To najważniejsze i największe wydarzenie tego typu w Europie, a zarazem najlepsza na świecie okazja do spotkania się profesjonalistów związanych z muzyką tradycyjną, etniczną i folk. Co roku odbywają się tam koncerty, konferencje i pokazy filmów dokumentalnych. Zeszłoroczna edycja targów zgromadziła ponad 3000 delegatów i ponad 2000 firm i instytucji z branży.

Przy pracy nad projektem postanowiono połączyć siły zespołów muzyki aktualnej i  designu. Efektem jest stoisko wystawiennicze zaprojektowane przez grupę "Gdyby" z Gdańska. Ideą stoiska było zaprezentowanie Polski jako kraju o niezwykle bogatej i różnorodnej tradycji muzycznej, otwartego na nowoczesność, gościnnego i stawiającego na młodych artystów i projektantów a także wyróżniającego się dobrym wzornictwem.

Na stoisku "Don’t Panic We’re From Poland" dystrybuowana będzie składanka CD wyprodukowana przez Culture.pl we współpracy ze Stowarzyszeniem Transetnika, Festiwalem Wszystkie Mazurki Świata oraz Programem 2 Polskiego Radia. Kompilacja zawiera 2 płyty – "Nu Folk" oraz "Living Tradition". Kuratorem pierwszej z nich był Mateusz Dobrowolski ze Stowarzyszenia Transetnika, drugiej Janusz Prusinowski – artysta i promotor muzyki ludowej. Składanka "Nu Folk / Living Tradition" to unikatowe połączenie wielu nurtów na polskiej scenie folk, world music oraz tradycji i źródeł.

Celem obecności na Womex jest promocja marki "Don’t Panic! We’re From Poland" jako głównego źródła wiedzy i kontaktu do muzyki aktualnej z Polski. Jest to pierwsza inicjatywa pod tym szyldem mająca charakter zarówno prezentacyjny jak i informacyjny. Do tej pory "Don’t Panic! We’re From Poland" słynęło głównie z organizacji showcase’ów, działań o charakterze networkingowym oraz edukacji przedstawicieli polskiej branży muzycznej.

Facebook Twitter Reddit Share

Podobał Ci się nasz artykuł? English newsletter here

Zapisz się na newsletter

  • 0 subscribers
  • Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2002r. nr 101, poz.926)wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Instytut Adama Mickiewicza (IAM) z siedzibą w Warszawie (00-560), przy ul. Mokotowskiej 25. Podanie danych jest dobrowolne. Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania.

  • Email Marketingby GetResponse
Zobacz także:
Kadr z filmu "Amok" w reżyserii Kasi Adamik, 2017. Na zdjęciu: Zofia Wichłacz i Mateusz Kościukiewicz, fot. Witold Bączyk/Kino Świat

Zanim jeszcze "Amok" Kasi Adamik trafił na kinowe ekrany, stał się przedmiotem sporu o granice artystycznej wolności i o to, jak szeroko można rozumieć ochronę dóbr osobistych. To kolejny przypadek, kiedy kino staje się przedmiotem prawnej batalii. Czytaj dalej about: Z afisza na wokandę – sądowe procesy filmowe

Jarosław Iwaszkiewicz z psem Tropkiem, 1963, Stawisko - fot. z archiwum Muzeum w Stawisku / Fotonova / East News

Celem projektu jest zwiększenie roli literatury w procesie porozumienia polsko-ukraińskiego. Dzięki temu migranci z Ukrainy potrafią lepiej zrozumieć Polskę, jej kulturę oraz odnaleźć własne miejsce w kraju. Polacy będą się dowiadywali o ukraińskiej literaturze, co spowoduje większe zainteresowanie życiem ich sąsiadów z Ukrainy. Czytaj dalej about: Integracja poprzez literaturę

SUPERHOT, fot. materiały promocyjne

Nowa technologia wiąże się z koniecznością stosowania nowych rozwiązań. Ich konsekwencje wykraczają poza kwestie techniczne – to, w jaki sposób oglądamy wirtualne światy za pomocą okularów VR, wpływa na ich estetykę i dramaturgię. Czytaj dalej about: Nowy język